OGÓLNE WARUNKI UMOWY | Warunki użytkowania | Terms of Use | CrmDlaKażdego.pl - Wiedza o kliencie na jedno kliknięcie

„Jeden, by wszystkimi rządzić, Jeden, by wszystkie odnaleźć,
Jeden, by wszystkie zgromadzić i czas oraz pieniądze oszczędzić.”

Siema!

OGÓLNE WARUNKI UMOWY v.12

OGÓLNE WARUNKI UMOWY
CRMDLAKAZDEGO.PL

1. Warunki ogólne/zakres

1.1. Stosunek prawny pomiędzy Crmdlakażdego.pl Sp. z o.o. (zwaną dalej „Spółką"), a jej kontrahentami lub klientami nabywającymi usługi lub produkty znajdujące się w ofercie handlowej Spółki (zwanymi dalej „Klientem"), określają niniejsze Ogólne Warunki Umowy (zwane dalej „OWU"), umowa cywilnoprawna zawarta między Spółką a Klientem oraz, jeżeli takowe zaistnieją, dodatkowe warunki uzgodnione pomiędzy Spółką a Klientem.

1.2. Obowiązują wyłącznie OWU. Odmienne czy różniące się warunki Klienta nie są właściwe, z wyłączeniem przypadku, kiedy Spółka zaakceptowała takie warunki w formie pisemnej lub elektronicznej. Spółka jest uprawniona do określenia w odrębnym dokumencie (np. Regulaminie) warunków innych świadczonych przez siebie usług lub sprzedawanych produktów, a także warunków promocyjnych.

1.3. Postanowienia Umowy pisemnej zawartej z Klientem oraz postanowienia odrębnych dokumentów (np. Regulaminu, czy warunków promocji), w razie sprzeczności mają pierwszeństwo stosowania przed niniejszym OWU.

1.4. OWU obowiązują również dla wszystkich kolejnych zamówień złożonych przez Klienta, bez konieczności zawierania ponownej Umowy czy akceptowania oraz nawet jeżeli Spółka nie nawiąże do OWU w każdym następnym zamówieniu, zakupie lub transakcji.

2. Definicje

2.1. Terminy lub pojęcia użyte w OWU mają następujące znaczenie:

a) Spółka/Operator/Licencjodawca – CRMdlakażdego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Międzyrzeczu Górnym (43-392), Międzyrzecze Górne nr 552, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000646936, NIP: 9372687179, REGON: 365857551.

b) Klient/Licencjobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność prawną, która zawarła ze Spółką Umowę.

c) Cennik/Oferta – cennik usług i produktów świadczonych i sprzedawanych przez Spółkę na rzecz Klientów, stanowiący także ofertę handlową obowiązującą u Spółki oraz integralną część danej umowy zawieranej pomiędzy Stronami jako jej załącznik.

d) Strona/Strony – Spółka lub Klient albo Spółka i Klient łącznie, określani jako strony stosunku prawnego, o którym mowa w niniejszym OWU lub umowie zawartej pomiędzy nimi.

e) Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący ze Spółką czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

f) NIP – Numer identyfikacji podatkowej.

g) PESEL – Powszechny elektroniczny system ewidencji ludności.

h) Umowa – podstawa prawna świadczenia usług lub dostarczania produktów przez Spółkę na rzecz Klientów, która reguluje wzajemne zobowiązania Stron, której to integralną częścią jest niniejsze OWU, Cennik / Oferta oraz inne dokumenty w treści tej umowy lub niniejszym OWU wymienione. Umowa zawierana jest na zasadach określonych w niej oraz niniejszym OWU.

i) Oprogramowanie - chroniony prawem autorskim program komputerowy pod nazwą CRM, wraz z pozostałymi elementami, niebędącymi programem komputerowym w rozumieniu Prawa autorskiego, ale stanowiące integralną część Oprogramowania, służący do zarządzania relacjami z klientami, kalendarzem - przypomnieniami, klientami, aktywnościami, procesami, operacjami, analizą w zakresie prowadzonej działalności.

j) Aktualizacja – kolejna wersja lub wersje Oprogramowania, które Licencjodawca udostępnia Licencjobiorcy nieodpłatnie, bez uiszczania dodatkowej opłaty określonej przez Licencjodawcę w okresie obowiązywania Umowy.

k) Usługa bieżącej pomocy technicznej – rozumie się przez to:
● dostosowanie, na bieżąco Oprogramowania i Aktualizacji do obowiązujących przepisów prawa,
● usuwanie wszelkich wad i nieprawidłowości w działaniu Oprogramowania, nośnika, Aktualizacji,
● usuwanie awarii Oprogramowania lub Aktualizacji,
● nadzór nad stanem danych i Oprogramowania lub Aktualizacji po usunięciu wad lub awarii,
● prowadzenie integralności bazy danych oprogramowania oraz poprawności administrowania.

l) Dokumentacja – oznacza dokumentację Oprogramowania lub Aktualizacji wraz z instrukcją instalacji i obsługi Oprogramowania lub Aktualizacji, dostarczone przez Licencjodawcę w postaci elektronicznej (lub mailem) wraz z Oprogramowaniem lub Aktualizacją, pod adresem programu /tutorial.

m) Prawo autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

n) Hosting - udostępnienie przez dostawcę usług internetowych zasobów serwerowni.

o) Subdomena – adres internetowy, który przynależy do domeny głównej lub domeny wyższego poziomu.

p) Regularna kopia bezpieczeństwa – kopia zapasowa skasowanych lub modyfikowanych plików znajdujących się na serwerze, przetrzymywana do 3 dni, pozwalająca na odtworzenie plików do 3 dni wstecz.

q) Serwer – program komputerowy świadczący usługi na rzecz odpowiednich programów zazwyczaj uruchomionych na innych komputerach podłączonych do sieci komputerowej.

r) Osoba Fizyczna Prowadząca Działalność – osoba, o której mowa w art. 385(5), art. 556(4), art. 556(5), art. 576(5) ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, czyli Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, zawierający Umowę w rozumieniu niniejszego Regulaminu, bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, z której to Umowy wynika, że Umowa ta nie ma dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

s) forma elektroniczna – oświadczenie woli złożone w formie elektronicznej i opatrzone podpisem kwalifikowanym, zgodnie z art. 78[1] Kodeksu cywilnego.

t) forma dokumentowa – złożenie oświadczenia woli w postaci dokumentu, w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie.

u) Produkt/Pakiet – wybierany po zalogowaniu się do Oprogramowania, produkt lub pakiet na poszczególnie dostosowany do branży lub dziedziny rodzaj CRM, spośród których wyróżnia się między innymi: (i) [SMS] CRM dla studia modelowania sylwetki, (ii) [Schronisko] CRM dla schroniska, (iii) [AutoDetailing] CRM dla autodetailingu, (iv) [Energy] CRM dla firm sprzedających energię, (v) [Basic] CRM dla firm (podstawowy), (vi) inne systemy do wyboru.

3. Zakres świadczonych usług oraz produkty

3.1. W zakresie niniejszego OWU, Spółka sprzedaje produkty oraz świadczy usługi w zakresie:

a) udzielania licencji na oprogramowanie komputerowe CRM: Customer Relationship Management (zarządzanie relacjami z klientami) służące do obsługi interakcji Klienta z jego klientami, w tym do utrzymywania danych kontaktowych, śledzenia sprzedaży i zapewniania obsługi klienta.

b) bieżącej obsługi technicznej oprogramowania, o którym mowa w pkt lit. a) powyżej;

c) wsparcia Klientów w zakresie optymalizacji i automatyzacji procesów w przedsiębiorstwie Klienta, które mogą być wprowadzone do Oprogramowania.

3.2. Szczegółowy zakres usług lub specyfikację produktu świadczonych lub sprzedawanych przez Spółkę na rzecz Klienta określa Umowa lub zamówienie złożone przez Klienta. Oprogramowanie może być tworzone i dedykowane pod działalność wykonywaną przez Klienta.

3.3. Zakres świadczonych usług, specyfikacja danego produktu, a także ich ceny mogą się od siebie różnić, w zależności od potrzeb lub zamówienia klienta albo możliwości technicznych.

3.4. Ceny i opłaty za świadczone usługi lub dostarczone produkty obejmuje Cennik / Oferta. Ceny i opłaty mogą być inne, na podstawie odrębnych ustaleń indywidualnie z każdym klientem jeżeli Spółka zaakceptuje takie warunki w formie pisemnej lub elektronicznej.

4. Warunki zawarcia umowy

4.1. Umowa pomiędzy Klientem a Spółką zawierana jest w formie dokumentowej, chyba że przewidziano w niniejszym OWU inną formę zawarcia umowy.

4.2. W wyniku zawarcia umowy Spółka zobowiązuje się świadczyć usługi lub wykonać albo dostarczyć produkt zgodnie z umową, niniejszym OWU, Cennikiem / Ofertą, a także odrębnym dokumentem (Regulaminem, warunkami promocji), o ile taki odrębny dokument ma zastosowanie, a Klient zobowiązuje się przestrzegać postanowień umowy, niniejszego OWU, Cennika / Oferty, a także odrębnego dokumentu (Regulaminu, warunków promocji), o ile taki odrębny dokument ma zastosowanie, a w szczególności terminowo regulować opłaty i płatności za zlecenia i zamówienia wykonywane przez Spółkę.

4.3. Jeżeli w umowie lub niniejszym OWU nie postanowiono inaczej, Umowa jest zawierana na czas nieokreślony.

4.4. W przypadku zawarcia umowy na czas określony, z chwilą upływu terminu, na jaki umowa została zawarta, przekształca się ona automatycznie w umowę zawartą na czas nieokreślony, chyba że Klient nie później niż na 30 dni przed upływem okresu obowiązywania umowy złoży pisemne oświadczenie sprzeciwiające się przedłużeniu obowiązywania umowy. Takie oświadczenie Klienta powinno zostać dostarczone do siedziby Spółki lub nadane na poczcie przesyłką poleconą przed upływem terminu określonego w zdaniu poprzedzającym.

4.5. Umowa może zostać zawarta w siedzibie Spółki albo poza lokalem Spółki lub na odległość.

4.6. Klient będący Konsumentem lub Osobą Fizyczną Prowadzącą Działalność, który zawarł umowę poza lokalem Spółki lub na odległość, jest uprawniony do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia pocztą lub jego osobiste złożenie w siedzibie Spółki przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827). W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą. Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 i art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb lub w przypadku gdy spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia od Umowy. Ze względu na naturę sprzedawanych produktów i usług świadczonych przez Spółkę „na żądanie" Klienta, w przypadku Umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Spółka rozpoczyna spełniać świadczenie po otrzymaniu od Klienta wyraźnej zgody na rozpoczęcie świadczenia przed upływem terminu odstąpienia. Oświadczenie obejmujące powyższą zgodę składane jest przy zamówieniu lub domniemywa się, że składane jest w sposób dorozumiany najpóźniej przy dostarczeniu specyfikacji lub wytycznych dotyczących oprogramowania dla jego przedsiębiorstwa lub usługi przez Klienta.

4.7. Spółka jest uprawniona do odmowy zawarcia umowy w następujących przypadkach:

a) braku przedstawienia przez Klienta pełnych danych osobowych lub rejestrowych, w szczególności adresu email, numeru telefonu, nazwy lub imienia i nazwiska oraz NIP, a w przypadku Konsumenta numeru PESEL,

b) braku możliwości technicznych świadczenia usług lub dostarczenia produktu,

c) niewywiązywania się przez osobę zamierzającą zawrzeć umowę, obecnie lub w przeszłości, z obowiązków wobec Spółki, wynikających z uprzednio zawartej umowy, w szczególności w przypadku opóźnień w płatnościach na rzecz Spółki,

d) gdy wcześniejsza umowa zawarta z daną osobą została rozwiązana przez Spółkę z powodu naruszenia przez tę osobę jej postanowień, postanowień niniejszego OWU lub odrębnego dokumentu, o ile taki odrębny dokument miał zastosowanie,

e) gdy ocena wiarygodności płatniczej, dokonana na podstawie informacji udostępnionych przez biuro informacji gospodarczej, dała wynik negatywny; w takim przypadku Spółka zobowiązana jest poinformować osobę, której wiarygodność płatnicza została poddana weryfikacji, o takich zastrzeżeniach.

4.8. W imieniu i na rzecz Spółki umowę zawiera osoba uprawniona do reprezentacji Spółki (Zarząd) lub umocowany do tego na piśmie przedstawiciel albo pełnomocnik.

4.9. Klient może zawrzeć umowę osobiście lub poprzez pełnomocnika; udzielone pełnomocnictwo musi być stwierdzone na piśmie pod rygorem nieważności lub elektronicznie zgodnie z art. 78[1] Kodeksu cywilnego. Pisemne lub elektroniczne pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej będzie stanowiło załącznik do umowy zawartej pomiędzy Stronami.

5. Zabezpieczenie wierzytelności Spółki wynikających z Umowy

5.1. W przypadku negatywnej oceny wiarygodności płatniczej osoby ubiegającej się o zawarcie Umowy lub o zmianę Umowy pociągającą za sobą wzrost ceny albo opłat na rzecz Spółki, dokonanej na podstawie informacji udostępnionych przez biuro informacji gospodarczej lub informacji dostępnej publicznie (np. z Krajowego Rejestru Sądowego) lub jeżeli Spółka uzna to za konieczne, a Klient wyrazi na to zgodę - Spółka jest uprawniona do żądania zabezpieczenia jej wierzytelności wynikających z umowy. W przypadku niezłożenia zabezpieczenia, Spółka ma prawo odmówić zawarcia lub zmiany Umowy.

5.2. Zabezpieczenie wierzytelności wynikających z umowy może nastąpić w szczególności poprzez wpłatę kaucji w wysokości do 80% ceny lub opłat, w chwili dokonywania czynności prawnej.

5.3. Spółka nie jest uprawniona do zaliczania kaucji na poczet przyszłych należności wynikających z Umowy. Kaucja stanowi zabezpieczenie wymagalnych wierzytelności Operatora, które Operator ma prawo potrącić z kaucji. W przypadku zmniejszenia kwoty kaucji, Klient zobowiązany jest niezwłocznie uzupełnić kwotę kaucji do umówionej wysokości.

5.4. Kaucja nie podlega oprocentowaniu.

5.5. Spółka jest zobowiązana do niezwłocznego zwrotu kaucji po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy, jednak przed dokonaniem zwrotu jest uprawniona do potrącenia z kwoty kaucji swoich wymagalnych wierzytelności. Klient nie ma prawa żądać odsetek od kwoty kaucji.

5.6. Klient i Spółka mogą ustalić w umowie inny niż kaucja sposób zabezpieczenia wierzytelności Spółki.

6. Aktywacja, rozpoczęcie i zakończenie świadczenia usług lub dostarczenia produktu

6.1. Termin rozpoczęcia świadczenia usług lub ich zakończenia określa Umowa.

6.2. Spółka ma prawo uzależnić rozpoczęcie świadczenia usług lub termin dostawy produktu od dostarczenia przez Klienta wszelkich niezbędnych danych, informacji, materiałów, zapłaty wynagrodzenia dla Spółki lub z innych ważnych powodów.

7. Zasady płatności

7.1. Wysokość cen lub opłat za dane produkty lub usługi Spółki określa aktualny Cennik/Oferta Spółki dostępna na jej stronie internetowej crmdlakazdego.pl oraz na podstronach danych projektów w formie subdomen, np. ad.crmdlakazdego.pl, schronisko.crmdlakazdego.pl, sms.crmdlakazdego.pl, energy.crmdlakazdego.pl, basic.crmdlakazdego.pl itd.

7.2. Spółka zastrzega sobie prawo do zmian w Cenniku/Ofercie. W przypadku zmiany w Cenniku/Ofercie, Spółka udostępni na swojej stronie internetowej zmiany i poinformuje o terminie ich wejścia w życie. Wprowadzone zmiany w Cenniku/Ofercie dla obecnych Klientów, z którymi umowy zostały już zawarte, będą miały zastosowanie dopiero od początku przyszłego roku kalendarzowego. Klient, który nie będzie zadowolony ze wprowadzonych zmian w Cenniku/Ofercie będzie upoważniony do wypowiedzenia umowy ze skutkiem na koniec bieżącego miesiąca kalendarzowego. W takim przypadku wypowiedzenie wymaga formy pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności i składa się na zasadach określonych w niniejszym OWU.

7.3. Klient jest zobowiązany do uiszczenia opłat lub zapłaty ceny w wysokości i w terminie określonym w Umowie lub wskazanym na doręczonej Klientowi fakturze VAT. Opłaty należy dokonać na wskazane na Umowie lub fakturze VAT konto bankowe Spółki. Datą płatności jest dzień uznania konta bankowego Spółki. W przypadku opóźnienia w płatnościach, Spółka jest uprawniona do żądania zapłaty odsetek zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem.

7.4. Faktura VAT wystawiana jest za wykonanie przedmiotu umowy, albo jeżeli umowa to przewiduje za wykonanie danego etapu lub części przedmiotu umowy albo za dany okres rozliczeniowy. Faktura VAT może zawierać wszystkie opłaty z tytułu wszystkich umów zawartych między Spółką a Klientem.

7.5. W razie nieotrzymania faktury VAT Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym fakcie Spółkę, w celu uzyskania duplikatu faktury VAT. Nieotrzymanie faktury VAT nie zwalnia Klienta z terminowego regulowania opłat lub zapłaty ceny.

7.6. Klient oświadcza, że wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT drogą elektroniczną, w szczególności za pośrednictwem Oprogramowania lub poczty elektronicznej (e-mail), wystawioną na podstawie zawartej umowy, bez podpisu osoby do tego upoważnionej w imieniu Spółki. Adres poczty elektronicznej Klienta powinien zostać wskazany w umowie.

8. Warunki udzielania licencji na Oprogramowanie dotyczące CRM i zasady świadczenia usług związanych z tym oprogramowaniem

8.1. Przedmiotem Umowy zawieranej między Spółką a Klientem jest:

a) udzielenie Licencjobiorcy przez Licencjodawcę licencji na Oprogramowanie komputerowe CRM, stworzone i dedykowane pod prowadzenie działalności gospodarczej lub statutowej Licencjobiorcy zgodnie z wybranym za pośrednictwem Oprogramowania Produktu/Pakietu CRM,

b) udzielenie Licencjobiorcy przez Licencjodawcę licencji do Aktualizacji do Oprogramowania na okres trwania Umowy od dnia udostępnienia Oprogramowania bądź Aktualizacji Licencjobiorcy,

c) świadczenie usług wykonania bieżącej obsługi technicznej Oprogramowania i Aktualizacji na okres trwania Umowy od dnia udostępnienia Oprogramowania dla Licencjobiorcy,

d) wsparcie Licencjobiorcy przez okres trwania Umowy w optymalizacji i automatyzacji procesów w firmie Licencjobiorcy, które mogą być wprowadzone do Oprogramowania.

8.2. Licencjodawca udziela Licencjobiorcy bezterminowej, niewyłącznej, nieprzenoszalnej i niezbywalnej licencji na Oprogramowanie. Warunki Licencji dotyczą także Aktualizacji.

8.3. Licencjodawca oświadcza, że jest podmiotem uprawnionym do udzielania licencji i dostawy ww. Oprogramowania i Aktualizacji. Ponadto Licencjodawca oświadcza, że Oprogramowanie i Aktualizacja dostarczone Licencjobiorcy są wolne od jakichkolwiek wad prawnych i fizycznych oraz, że są zgodne z zaleceniami, normami i obowiązującymi wymaganiami techniczno-eksploatacyjnymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

8.4. Licencjodawca zapewnia Licencjobiorcę, że obowiązki wynikające z Umowy wykona ze starannością, jakiej można oczekiwać od podmiotu profesjonalnego.

8.5. Licencjobiorca zobowiązany jest do uiszczania na rzecz Licencjodawcy opłaty licencyjnej, płatnej z góry na podstawie wystawionej faktury VAT przez Licencjodawcę. Wysokość opłaty określona zostaje w Umowie. Opłata licencyjna obejmuje koszt udzielenia licencji do Oprogramowania, Aktualizacji, Hostingu, Subdomeny, oraz usługę bieżącej pomocy technicznej, regularną kopię bezpieczeństwa.

8.6. Opłata licencyjna zostanie proporcjonalnie obniżona jeżeli Umowa została zawarta w trakcie okresu rozliczeniowego (danego miesiąca), o ilość dni w których Licencjobiorca nie korzystał z licencji w tymże okresie. Zazwyczaj w pierwszym okresie rozliczeniowym, opłata nie jest pobierana (patrz punkt 8.9).

8.7. Opłata licencyjna niezależnie od pkt. 7.2. OWU może ulec wzrostowi w przypadku gdy na zlecenie Licencjobiorcy zostaną zamówione nowe funkcjonalności Oprogramowania, co za każdym razem wymaga pisemnego Aneksu do Umowy oraz zgody Licencjobiorcy. Indywidualna podwyżka opłaty licencyjnej może być podyktowana tylko wtedy, gdy znacząco zmienia się funkcjonalność całego programu (zostało dodanych wiele, nowych funkcjonalności) lub zasoby serwera są zużywane przez Licencjobiorcę ponad normę (średnią z innych licencji).

8.8. Warunki szkolenia i wdrożenia Oprogramowania w odległości wyższej niż 50 km, ustalane są z Klientem indywidualnie. W przypadku braku odrębnych ustaleń przyjmuje się następujące stawki: za 1km = 2,00 zł netto, powyżej 200 km + nocleg = 350 zł netto, 2000,00 zł netto za dzień szkoleniowy (8H) dla pracowników i właściciela/menedżera przedsiębiorstwa Klienta).

8.9. Pierwsze dwa miesiące (miesiąc w którym zawarta została Umowa oraz cały przyszły następujący po tym, w którym Umowa została zawarta) są miesiącami bezpłatnymi (testowymi), więc pierwsza faktura VAT dla Klienta zostanie wystawiona w miesiącu następującym po okresie testowym.

8.10. Do obowiązków Spółki należy:

a) udostępnienie Licencjobiorcy Oprogramowania wraz z Dokumentacją na warunkach określonych w niniejszej Umowie w terminie 14 dni od zawarcia umowy na okres na jaki Umowa została zawarta,

b) w ramach usługi bieżącej pomocy technicznej, usuwanie wad lub awarii bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 3 dni robocze od dnia zgłoszenia wady lub awarii. Dział wsparcia będzie świadczył dyżur w dniach i godzinach roboczych. Zgłoszeń dokonuje się wewnątrz CRM za pomocą specjalnego modułu. W przypadku awarii CRM powinno się dokonać zgłoszenia pod telefonem 660563040 w celu usuwania bieżących problemów w działaniu Oprogramowania,

c) udostępnienie Licencjobiorcy dostępu do Oprogramowania za pośrednictwem strony core.crmdlakazdego.pl wraz z przydzieleniem mu jednego konta do zarządzania Oprogramowaniem oraz użytkownikami. W ramach tego Licencjobiorca otrzyma od Licencjodawcy konto w oparciu o podany przez siebie login oraz hasło umożliwiające korzystanie z Oprogramowania za pomocą sieci Internet. Licencjodawca nie ponosi odpowiedzialności za zagubienie lub zapomnienie lub przekazanie osobie trzeciej przez Licencjobiorcę loginu lub hasła.

d) usuwanie z Oprogramowania, bez odrębnego wynagrodzenia, wszelkich wad uniemożliwiających prawidłowe korzystanie z Oprogramowania w terminie ustalonym zgodnie przez Strony, nie dłuższym jednak niż 3 dni robocze, licząc od dnia zgłoszenia wady przez Licencjobiorcę. Zgłoszenie zauważonych nieprawidłowości lub problemów Licencjobiorca powinien dokonać, według schematu: za pomocą specjalnego modułu wewnątrz CRM, w przypadku awarii CRM, na adres e-mail Licencjodawcy: biuro@crmdlakazdego.pl, telefonicznie pod numerem telefonu: 660563040.

8.11. Klient zobowiązany jest:

a) do przestrzegania warunków Umowy, OWU i pozostałych załączników do Umowy, jak również terminowego uiszczania opłaty licencyjnej,

b) posiadać we własnym zakresie i na własny koszt połączenie z Internetem (Klient jest świadom, że do korzystania z oprogramowania potrzebne jest połączenie z Internetem),

c) sprecyzować potrzeby swojego przedsiębiorstwa pod właściwe dostosowanie Oprogramowania i wybór odpowiedniego Produktu/Pakietu lub kilku z nich.

8.12. Licencjobiorca może używać Oprogramowania na więcej niż jednym stanowisku komputerowym / urządzeniu.

8.13. Do zawarcia umowy wystarczy zachowanie formy dokumentowej poprzez potwierdzenie przez Spółkę zamówienia na Oprogramowanie, wysłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Klienta albo wypełnienie formularza na stronie crmdlakazdego.pl. Do wprowadzania w umowie zmian wymagane jest zachowanie formy pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności.

8.14. Spółka nie odpowiada za nieterminowe dostosowanie Oprogramowania pod Klienta, jeżeli Klient nie wywiązał się ze swoich obowiązków, w szczególności nie dostarczył wszelkich potrzebnych materiałów lub informacji lub nie udzielił odpowiedzi na pytania powstałe w trakcie realizacji umowy celem dostosowania Oprogramowania pod jego przedsiębiorstwo lub zalega z zapłatą należności z faktur wystawianych przez Spółkę na Klienta.

8.15. Licencjodawca oświadcza, iż jest wyłącznym właścicielem autorskich praw majątkowych i osobistych do Oprogramowania i Aktualizacji.

8.16. Licencjodawca udziela Licencjobiorcy licencji na Oprogramowanie programu komputerowego CRM, a Licencjobiorca uprawniony jest do korzystania z Oprogramowania na potrzeby prowadzonej przez Licencjobiorcę działalności, jak również upoważnia Licencjobiorcę do korzystania z Oprogramowania zgodnie z jego przeznaczeniem i funkcjonalnością. Natomiast nie jest uprawniony do jego edytowania, rozpowszechniania, modyfikowania, tłumaczenia, rozporządzania tymże Oprogramowaniem.

8.17. Spółka zobowiązuje się do zapewnienia sprawnego działania serwera. Dopuszczalne są krótkie przerwy techniczne przeznaczone na kontrolę i konserwację sprzętu. W przypadku awarii serwera lub innych urządzeń Spółka ma obowiązek zawiadomić Klienta o tym fakcie i powodach przerwy w świadczeniu usługi. Przerwy w dostarczaniu usług trwające nieprzerwanie ponad 72 godziny automatycznie powodują odpowiednie (proporcjonalne) obniżenie wynagrodzenia. Z tegoż tytułu Klient nie może dochodzić dodatkowych roszczeń. Natomiast, w przypadku działań niezależnych przez Spółkę (np. działanie tzw. siły wyższej) na podstawie których świadczenie usługi stanie się czasowo niemożliwe lub Oprogramowanie nie będzie należycie działało – Spółka nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta, a także nie stanowi to naruszenia umowy zawartej między Stronami.

8.18. Klient nie będzie za pośrednictwem serwera oraz Oprogramowania przesyłał osobom trzecim treści zakazanych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa oraz spamu, a w szczególności:

a) niezamówionych reklam, ogłoszeń handlowych,

b) niezamówionych filmów,

c) niezamówionych linków,

d) korespondencji handlowej rozsyłanej masowo,

e) oferty przystąpienia do jakiejkolwiek piramidy finansowej.

8.19. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec osób trzecich za treści lub materiały dostarczane lub wysyłane przez Klienta za pośrednictwem Oprogramowania, a gdyby pojawiły się roszczenia przeciwko Spółce, z tytułu naruszenia np. praw autorskich, Klient oświadcza, że niezwłocznie usunie przyczyny i wszelkie skutki powstałe wskutek naruszenia umowy, niniejszego OWU, a także przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a także naprawi niezwłocznie i w całości szkodę wyrządzoną Spółce z tegoż tytułu.

8.20. Spółka nie ponosi także odpowiedzialności za szkody spowodowane działaniem tzw. siły wyższej, działania osób trzecich, za wadliwe działanie publicznych i prywatnych sieci teleinformatycznych w Polsce i za granicą, za szkody związane z jakością sprzętu używanego przez Klienta.

8.21. Spółka uprawniona jest do zawieszenia świadczenia usług w następujących przypadkach:

a) opóźnienia w zapłacie przez Klienta za świadczone usługi, jeżeli opóźnienie przekracza 30 dni, a Klient nie uregulował należności pomimo wysłania do niego wezwania do zapłaty wraz z terminem na uregulowanie należności,

b) działań Klienta powodujących zakłócenia lub blokujących serwer lub inne urządzenia Spółki lub jego innych klientów lub kontrahentów,

c) działań sprzecznych z ustawą z dnia 23.04.1964 r. – Kodeks cywilny (np. naruszenie dóbr osobistych osób trzecich),

d) działań sprzecznych z ustawą z 06.06.1997 r. – Kodeks karny (np. zniewaga, namawianie do nienawiści, propagowanie treści zabronionych),

e) działania sprzeczne z ustawą z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (np. działania w obszarze reklamy stanowiące czyny nieuczciwej konkurencji),

f) działania sprzeczne z ustawą o ochronie danych osobowych,

g) działania sprzeczne z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO),

h) działań stanowiących naruszenie praw autorskich uprawnionych podmiotów,

i) dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści naruszających prawa osób trzecich, treści nieprawdziwych, treści obraźliwych lub wulgarnych, obscenicznych, sprzecznych z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami,

j) przesyłania za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej treści naruszających prawo,

k) naruszania przez Klienta w inny sposób przepisów prawa, postanowień umowy lub niniejszego OWU.

8.22. Zawieszenie świadczenia usług nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty wynagrodzenia za świadczone przez Spółkę usługi w okresie zawieszenia świadczenia usług. Tym samym w interesie Klienta jest przestrzeganie Umowy, OWU oraz przepisów obecnie obowiązującego prawa. Od powyższego przewiduje się wyjątek, to jest w sytuacji gdy Klient jest Konsumentem lub Osobą Fizyczną Prowadzącą Działalność, wówczas przez okres zawieszenia świadczenia usług Spółka nie pobiera wynagrodzenia nie naliczając opłat.

8.23. Klient odpowiada za wszystkie akty użycia lub wykorzystania konta w systemie informatycznym/ komputerowym/ serwerowym (na serwerze), zarówno autoryzowanego, jak i nieautoryzowanego). Klient zgodnie uznaje za wskazane ostrożne i rozsądne używanie konta na serwerze.

8.24. Klient może przekazywać informacje uzyskane za pośrednictwem konta na serwerze wyłącznie własnym pracownikom lub współpracownikom.

8.25. Klient zobowiązuje się wykorzystywać informacje uzyskane za pośrednictwem konta na serwerze wyłącznie do użytku własnego. Klient zobowiązuje się nie udostępniać tych informacji osobom trzecim odpłatnie ani nieodpłatnie, na zasadzie użyczenia.

8.26. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa, Spółka może wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym albo odstąpić od zawartej z Klientem umowy.

8.27. Każda ze stron może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy druga strona w sposób rażący narusza istotne postanowienia Umowy i nie usunęła takich naruszeń w terminie 14 dni od stosownego pisemnego żądania drugiej strony w zakresie usunięcia naruszeń. Nadto, Klient może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili przed upływem nieodpłatnego okresu testowego (próbnego) Oprogramowania, o którym mowa w pkt. 8.9 OWU.

8.28. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Dopuszcza się możliwość skrócenia okresu z 3 miesięcy do 1 miesiąca za zgodą Spółki.

8.29. Wypowiedzenie Umowy następuje w formie pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności.

8.30. Spółka może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym także w sytuacji gdy Klient zalega z zapłatą należności Spółce za co najmniej 2 miesiące. Do rozwiązania Umowy w ten sposób, nie jest wymagana forma pisemna lub elektroniczna, a jedynie dokumentowa (mail z informacją o rozwiązaniu umowy z uwagi na brak opłacenia należności).

8.31. Najpóźniej w dniu rozwiązania Umowy, Licencjobiorca zwróci wszelkie materiały udostępnione przez Licencjodawcę na podstawie tejże Umowy.

8.32. Licencjodawca, zwróci Licencjobiorcy najważniejsze przetwarzane dane z baz danych oprogramowania dotyczące prowadzącej działalności (np. dane klientów, historię rozliczeń czy dane z harmonogramu) w postaci uniwersalnego pliku exportu/import typu "csv", do 14 dni po rozwiązaniu umowy, wyłącznie na pisemną prośbę Klienta oraz usunie wszystkie wprowadzone przez Klienta do systemu dane.

8.33. Klient oświadcza, iż przed zawarciem Umowy zapoznał się szczegółowo z treścią
- warunkami niniejszego OWU oraz cennikiem / ofertą Licencjodawcy (Crmdlakazdego.pl Sp. z o.o.), warunkami technicznymi CRM, dostępnymi między innymi na stronie internetowej Licencjodawcy www.crmdlakazdego.pl
- Ogólnymi Warunkami serwera dedykowanego OVH Sp. z o.o. z dnia 03.09.2013 r, dostępnymi na stronie www.ovh.pl,
- Ogólnymi Warunkami hostingu premium (Managed Hosting) home.pl, dostępnymi na stronie www.home.pl/regulaminy/
- regulaminem świadczenia usług w serwisie SMSAPI - LINK Mobility Poland Sp. z o.o. z dn. 01.03.2022, dostępnym na stronie https://www.smsapi.pl/regulamin
- regulaminem świadczenia usług przez PAT15.NET P.KŁODA SPÓŁKA JAWNA, dostępnym na stronie https://klient.proudhost.eu/index.php?rp=/knowledgebase/6/Regulamin.html

9. Zasady odpowiedzialności.

9.1. Jeżeli poszczególne postanowienia niniejszego OWU nie stanowią inaczej, Spółka na wszystkie świadczone przez siebie usługi lub dostarczane produkty odpowiada wobec Klienta na zasadzie i z tytułu rękojmi za wady (fizyczne i prawne).

9.2. Odpowiedzialność Spółki z tytułu rękojmi za wady obowiązuje na okres 12 miesięcy. W ramach rękojmi Klient może żądać wyłącznie naprawy bądź wymiany przedmiotu umowy (bądź jego elementów), a nie może żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny. Powyższe nie znajdują zastosowania w przypadku gdy Klient jest Konsumentem lub Osobą Fizyczną Prowadzącą Działalność. Wówczas stosuje się zasady ogólne wyrażone w przepisach Kodeksu cywilnego.

9.3. Spółka zobowiązuje się usunąć wady, usterki, błędy, niedokładności lub awarię powstałych z przyczyn leżących po stronie Spółki w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia nieprawidłowości Spółce. Powyższe nie obejmuje wad, usterek i pozostałych niesprawności spowodowanych niewłaściwą eksploatacją, zastosowaniem nieodpowiednich materiałów lub urządzeń przez Klienta, dokonywaniem przez Klienta samodzielnie zmian w produktach lub usługach bez wiedzy Spółki lub też powstałych z winy Klienta.

9.4. Zgłoszenie reklamacji przez Klienta powinno nastąpić w formie pisemnej i zostać wysłane listem poleconym na adres Spółki wskazany w umowie lub może nastąpić elektronicznie poprzez wysłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Spółki wskazany w umowie, chyba że niniejsze OWU stanowi inaczej.

9.5. Brak spełnienia warunków technicznych przez Klienta nie stanowi podstawy zgłaszania roszczeń z rękojmi.

9.6. Spółka nie odpowiada za ewentualne szkody na treściach lub materiałach Klienta znajdujących się np. w Oprogramowaniu lub serwerze, a do których usunięcia lub zniszczenia może dojść wskutek dokonywania naprawy lub wymiany. Tym samym Klient zobowiązany jest zabezpieczyć posiadane przez siebie dane, materiały itp., a Spółka zobowiązuje się przed realizacją roszczeń z rękojmi poinformować raz jeszcze Klienta o takim zagrożeniu.

9.7. Żadna ze Stron nie będzie ponosić odpowiedzialności za niedotrzymanie terminów czy inne niewywiązanie się z zobowiązań, wynikające z okoliczności lub przyczyn pozostających poza jej kontrolą, w tym między innymi wynikające z działań lub zaniechań, lub też braku współpracy drugiej Strony (w tym między innymi podmiotów i osób znajdujących się pod jej kontrolą lub ich członków władz, dyrektorów, pracowników, innego personelu i przedstawicieli) lub wynikające z działania siły wyższej, np. pożaru, innych zdarzeń losowych, epidemii, strajku, sporów pracowniczych, wojny lub innych rozruchów czy też przepisów prawa, decyzji, nakazu lub wymogu uprawnionych organów władz lub administracji wynikłe z przyczyn niezależnych od Stron.

10. Klauzula poufności.

10.1. Spółka zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy i nie rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie, wszystkich dostępnych jej informacji, materiałów i opracowań dotyczących Klienta, do których będzie miała dostęp, a nie przeznaczonych przez Klienta do publicznego rozpowszechniania, zarówno w czasie trwania umowy jak i po jej wygaśnięciu przez okres 2 lat. Poufne są również wszystkie informacje organizacyjne, finansowe, technologiczne, marketingowe i prawne dotyczące Stron i ich klientów, a w szczególności informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa danej Strony. Powyższe informacje nie mogą być ujawniane osobom trzecim (z wyłączeniem podwykonawców danej Strony realizujących przedmiot niniejszej Umowy, zaakceptowanych uprzednio przez drugą Stronę pisemnie), chyba że jest to konieczne i celowościowo związane z wykonywaniem świadczeń objętych przedmiotem niniejszej umowy.

10.2. Obowiązek zachowania poufności nie będzie obejmował informacji, które należą lub będą należały do domeny publicznej, z zastrzeżeniem że:

a) stały się elementem domeny publicznej nie z winy danej Strony,

b) znajdowały się w legalnym posiadaniu danej Strony, zanim doszło do ich ujawnienia i nie są objęte postanowieniami, dotyczącymi zachowania poufności,

c) zostały opracowane niezależnie przez daną Stronę bez naruszenia niniejszej umowy lub innych umów,

d) podlegają ujawnieniu na podstawie prawomocnego orzeczenia sądowego lub ostatecznej decyzji administracyjnej,

e) podlegają ujawnieniu, według powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

W przypadku opisanym w pkt d) i e) powyżej, przed ujawnieniem informacji poufnych każda ze Stron jest zobowiązana poinformować drugą Stronę o takim zamiarze, zakresie informacji poufnych które z mocy prawa zobowiązany jest ujawnić oraz podmiocie któremu informacje poufne zostaną ujawnione.

10.3. W razie wątpliwości, czy określona informacja stanowi informację poufną, każda ze Stron zobowiązana jest zwrócić się do drugiej Strony w formie pisemnej lub elektronicznej, o wyjaśnienie takiej wątpliwości.

10.4. Postanowienia punktu 10 OWU nie ograniczają stosowania przez każdą ze Stron obowiązków, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie zachowania poufności i tajemnicy przedsiębiorstwa.

10.5. W razie nieuprawnionego ujawnienia przez daną Stronę jakichkolwiek informacji wskazanych w 10.1 OWU powyżej, jest ona zobowiązana do zapłaty na rzecz drugiej Strony kary umownej w wysokości odpowiadającej wartości wynagrodzenia określonego w umowie za okres dwóch lat.

10.6. Zobowiązanie do zachowania poufności obowiązuje przez czas obowiązywania Umowy oraz w okresie 2 lat od dnia ustania stosunku prawnego wynikającego z Umowy.

11. Doręczenia.

11.1. Wszystkie zawiadomienia, wezwania czy inne oświadczenia powinny zostać doręczone osobiście lub listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, na adresy dla doręczeń albo na adresy poczty elektronicznej wskazane na wstępie danej umowy między Stronami. Celem uniknięcia wątpliwości adresem do doręczeń dla Licencjodawcy jest: CRMdlakażdego.pl Sp. z o.o., 43-392 Międzyrzecze Górne nr 552, e-mail: biuro@crmdlakazdego.pl.

11.2. Do momentu pisemnego lub elektronicznego powiadomienia drugiej Strony o zmianie danych wskazanych powyżej, doręczenia dokonane w oparciu o dane dotychczasowe uważa się za dokonane skutecznie.

12. Dane osobowe.

12.1. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych osobowych Klienta podawanych przez niego przy negocjowaniu, zawieraniu oraz wykonywaniu umowy. Dotyczy to wszystkich umów (jak i każdej z osobna) zawartych przez Klienta ze Spółką.

12.2. Administratorem danych osobowych jest Spółka.

12.3. Dane osobowe Klientów będą przetwarzanie przez Spółkę jedynie w celu wykonywania niniejszej Umowy (jeżeli będzie to konieczne) oraz wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Spółkę. Za zgodą Klienta jego dane osobowe mogą być także przetwarzane przez Spółkę w celach marketingowych, promocyjnych i reklamowych.

12.4. Klient podaje dane dobrowolnie oraz ma prawo wglądu w swoje dane osobowe, prawo do ich zmiany i aktualizacji oraz prawo żądania ich usunięcia.

12.5. Dane osobowe, w zależności od potrzeb, będą przetwarzane przez Spółkę w siedzibie Klienta lub w siedzibie Spółki lub przez serwer (w przypadku świadczenia drogą elektroniczną). Przetwarzanie powierzonych danych osobowych będzie się odbywało na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

12.6. Przetwarzanie danych przez Spółkę w innych lokalizacjach niż wskazane powyżej lub też dalsze powierzenie wymaga uprzedniej zgody Klienta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku zgody ogólnej, Spółka informuje Klienta o wszelkich zamierzonych zmianach dotyczących:

a) dodania lub zastąpienia lokalizacji przetwarzania albo

b) dodania dalszych podmiotów przetwarzających

- umożliwiając tym samym Klientowi wyrażenie sprzeciwu wobec takich zmian.

12.7. Klient wyraża zgodę na dalsze powierzenie danych osobowych. Spółka może dokonać takiego dalszego powierzenia osobie trzeciej), z tym że:

a) umowa dalszego powierzenia powinna przewidywać, że ww. podwykonawca obciążony jest takimi samymi obowiązkami, jak Wykonawca na mocy niniejszej umowy, w tym zwłaszcza obowiązek zapewnienia wystarczających gwarancji wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie odpowiadało wymogom RODO,

b) jeżeli podwykonawca nie wywiąże się ze spoczywających na nim obowiązków ochrony danych, pełna odpowiedzialność wobec Klienta za wypełnienie obowiązków podwykonawcy spoczywa na Spółce.

12.8. Spółka w przypadku świadczenia poszczególnych usług zobowiązuje się przetwarzać dane osobowe na polecenie Klienta – co dotyczy też przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej – chyba że obowiązek taki nakłada na niego prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega Spółka; w takim przypadku przed rozpoczęciem przetwarzania Spółka informuje Klienta o tym obowiązku prawnym, o ile prawo to nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny. Spółka zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w tym zwłaszcza RODO (nawet w przypadku, gdy Klient ma siedzibę lub działa na terenie państwa, w którym RODO nie ma mocy obowiązującej).

12.9. Spółka zobowiązuje się zabezpieczyć dane osobowe w sposób uwzględniający w szczególności stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. W szczególności Spółka zobowiązana jest do:

a) zastosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych, a w szczególności zabezpieczenia danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem lub zniszczeniem. W stosownym przypadku zapewnić należy zwłaszcza:
● pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych;
● zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania;
● zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego;
● regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.

b) dopuszczenia do przetwarzania danych osobowych, w tym obsługi systemu informatycznego oraz urządzeń wchodzących w jego skład służących do przetwarzania danych, wyłącznie osób posiadających wydane przez niego upoważnienie - a także przesłać Powierzającemu listę owych osób na każde żądanie;

c) zapewnienia kontroli nad prawidłowością przetwarzania danych;

d) prowadzenia ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;

e) dochowania szczególnej staranności, aby osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zachowały je w tajemnicy, również po zakończeniu realizacji niniejszej umowy powierzenia, między innymi poprzez dopilnowanie aby osoby te zobowiązały się do zachowania tajemnicy lub by podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy.

12.10. Klient zobowiązuje się pomagać administratorowi (Spółce) w wywiązaniu się z obowiązku odpowiadania na żądania osób, których dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdziale III RODO – w szczególności poprzez wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.

12.11. Spółka, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomaga Klientowi wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32–36 RODO (dot. zwłaszcza zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych, zgłaszania naruszeń ochrony danych oraz sporządzenia oceny skutków określonych czynności dla ochrony danych).

12.12. Spółka w przypadku świadczenia poszczególnych usług zobowiązuje się dostosować do zaleceń pokontrolnych u Klienta, mających na celu usunięcie uchybień i poprawę bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.

12.13. Spółka w przypadku świadczenia poszczególnych usług zobowiązuje się odpowiedzieć niezwłocznie i właściwie na każde pytanie Klienta dotyczące przetwarzania danych powierzonych mu w związku z wykonywaniem danej umowy.

12.14. Spółka zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy danych osobowych, o których powzięła wiadomość w związku z wykonywaniem niniejszej umowy. Obowiązek przestrzegania tajemnicy trwa także po ustaniu niniejszej umowy.

12.15. W przypadku, gdy jedna ze Stron uzna że druga Strona narusza RODO – zobowiązana jest niezwłocznie poinformować o tym drugą Stronę.

12.16. Po wygaśnięciu stosunku prawnego łączącego Strony, bez względu na przyczyny wygaśnięcia, Spółka niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 7 dni, zobowiązuje się zależnie od decyzji Klienta:

a) usunąć wszystkie dane osobowe w sposób trwały lub

b) zwrócić dane osobowe Klientowi oraz usunąć w sposób trwały istniejące kopie

- chyba że powszechnie obowiązujące przepisy (w tym prawo UE) nakazują przechowywanie danych osobowych. Informację o potwierdzeniu usunięcia danych Spółka niezwłocznie przekaże Klientowi.

12.17. Spółka w przypadku świadczenia poszczególnych usług, odpowiada za wszelkie wyrządzone osobom trzecim szkody, które powstały w związku z nienależytym przetwarzaniem przez nią powierzonych przez Klienta danych osobowych. Naruszenie powszechnie obowiązujących przepisów, w tym RODO, z przyczyn leżących po stronie Spółki, w następstwie którego Klient zostanie obciążony karą administracyjną, grzywną, odszkodowaniem lub zobowiązaniem do wypłaty innego podobnego świadczenia, nie uprawnia Klienta do dochodzenia od Spółki zwrotu poniesionych z tego tytułu strat, kar, odszkodowań, kosztów, itd., chyba że co innego Strony ustaliły w treści umowy albo dodatkowym porozumieniu.

12.18. Celem uniknięcia wątpliwości, Spółka nie ponosi odpowiedzialności za brak stosownych zgód na przetwarzanie danych osobowych klientów lub kontrahentów Klienta lub osób z Klientem związanych, od których to Klient ma obowiązek pozyskać stosowne zgody lub oświadczenia dokonując wobec ich poszczególne czynności za pośrednictwem Oprogramowania,

13. Rozwiązywanie sporów

13.1. Strony dołożą starań, by spory wynikające lub związane z umową były rozstrzygane polubownie. W tym celu każda ze Stron, która uważa, iż działanie lub zaniechanie drugiej Strony narusza jej interesy związane z realizacją Umowy, a w szczególności narusza prawo oraz umowę, powinna wezwać drugą Stronę do polubownego rozwiązania sporu.

13.2. Jakiekolwiek spory wynikające lub związane z Umową, których Strony nie rozstrzygną polubownie w terminie 15 dni od dnia doręczenia wezwania, o którym mowa w ust. 1 powyżej - Strony przedłożą do rozstrzygnięcia polskiego sądu powszechnego właściwego miejscowo dla Spółki. Dotyczy to w szczególności sporów dotyczących naruszenia, niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, jak i z tytułu czynu niedozwolonego, włączając, lecz nie ograniczając się do jej interpretacji, obowiązywania i wykonania. Powyższa zasada dotycząca ustalenia właściwości sądu nie znajduje zastosowania w sytuacji, gdy Klient jest Konsumentem lub Osobą Fizyczną Prowadzącą Działalność. Wówczas właściwość sądu jest ustalana na zasadach ogólnych, zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem.

13.3. Każda Strona ponosi sama koszty obsługi prawnej, powstałe w związku z rozwiązywaniem sporu dotyczącego umowy.

14. Postanowienia Końcowe

14.1. Prawem właściwym dla niniejszego OWU oraz wszelkich stosunków prawnych między Spółką a Klientem jest prawo polskie.

14.2. Gdyby dana umowa, Cennik / Oferta lub odrębny dokument (np. Regulamin czy warunki promocji) były przetłumaczone z języka polskiego na język obcy, to w razie wątpliwości i rozbieżności interpretacyjnych stosunku prawnego w związku z jego wykonywaniem, zastosowanie znajdują postanowienia z wersji polskojęzycznej danego dokumentu.

14.3. Klient nie może bez pisemnej zgody Spółki przenieść praw i obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią.

14.4. W sprawach nieuregulowanych w OWU, Umowie, Cenniku/Ofercie lub także w odrębnych dokumentach mających zastosowanie w stosunkach prawnych łączących Spółkę i Klienta, zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o bazach danych, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

14.5. Strony ustalają, że podczas realizacji łączących ich stosunków prawnych będą ze sobą ściśle współpracować, informując się wzajemnie o wszystkich okolicznościach mających lub mogących mieć wpływ na jej wykonanie.

14.6. W razie gdyby niektóre postanowienia niniejszego OWU, umowy między Stronami lub odrębnego dokumentu, który określa stosunek łączący Strony - były lub miały stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność i skuteczność całego stosunku prawnego łączącego Strony pozostaje w pozostałej części nienaruszona. W przypadku opisanym powyżej, Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienia innymi, niepodważalnymi prawnie postanowieniami, które możliwie najwierniej oddawać będą zamierzony cel gospodarczy nieważnego lub bezskutecznego postanowienia. Odpowiednio dotyczy to również ewentualnych luk w danym dokumencie.

14.7. Niniejsze OWU obowiązuje od dnia 01.01.2024 r. na czas nieokreślony i może być zmienione jedynie przez Spółkę.